пʼятниця, 25 січня 2019 р.

Незвичайна людина. 25 січня виповнюється 260 років від дня народження шотландського поета Роберта Бернса (літературний глобус)

          
    "Незвичайна людина" або ще "геніальний поет Шотландії",— так називав Вальтер Скотт Роберта Бернса, бідного селянина, який став видатним художником слова.
    У віршах Бернса втілилися почуття і думки простих людей, шотландських селян. Вони близькі до фольклору - народної пісні, балади, жартівливого вірша. Перша збірка його поезій, написана шотландським діалектом,  з’явилася у 1786 році. Щире патріотичне почуття, любов до своїх співвітчизників промовляють з віршів "Моє серце", "Всупереч всьому", "Промова Брюса". 
   Пропонуємо і вам долучитися до творчості великого шотландського поета


 Моє серце в верховині

Моє серце в верховині і душа моя,
Моя дума в верховині соколом буя,
Моя мрія в гори лине наздогін вітрам,
Моє серце в верховині, де б не був я сам.
Будь здорова, верховино, любий рідний край,
Честі й слави батьківщино, вольності розмай!
Хоч іду я на чужину, повернуся знов,
Моє серце в верховині і моя любов.
Прощавайте, сині гори, білії сніги,
Прощавайте, темні звори й світлії луги!
Прощавайте, пущі дикі й тіняві гаї,
Прощавайте, буйні ріки й бистрі ручаї!
Моє серце в верховині і душа моя,
Моя дума в верховині соколом буя,
Моя мрія в гори лине наздогін вітрам,
Моє серце в верховині, де б не був я сам.

                                   (переклад М.Лукаша)

Немає коментарів:

Дописати коментар